Законодавчі вимоги та підходи до складання паспортів бюджетних програм – тема інформаційної сесії, яку Програма U-LEAD організувала для громад Донецької, Сумської, Харківської та Черкаської областей.
Зокрема, під час заходу розглянули взаємодію розпорядників в процесі формування та затвердження паспорту бюджетної програми та основні вимоги, терміни їх складання. Також розглянули особливості визначення мети та завдань бюджетних програм та підходи до формування результативних їх показників з урахуванням гендерних аспектів.
Говорили й про місію та завдання програмно-цільового бюджетування, а також про його важливість для управління бюджетними коштами під час воєнного стану.
Радниця з муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Харківській області Марина Гончаренко зазначила, що під час воєнного стану терміни складання основних бюджетних документів в цілому залишаються незмінними. Головним розпорядникам слід пам’ятати, що протягом 30 днів після набрання чинності рішенням про місцевий бюджет проєкти мають бути розроблені і подані на погодження місцевому фінансовому органу:
«У свою чергу, місцевий фінансовий орган протягом 10 днів з дня отримання паспорта здійснює погодження його проєкту та направляє його головному розпоряднику для затвердження. Протягом 45 днів від дня набрання чинності рішенням про місцевий бюджет ці паспорти мають бути затверджені наказами головних розпорядників», - зазначила радниця.
Вона наголосила, що оскільки ч. 5 ст. 28 Бюджетного кодексу на період воєнного часу призупинена, головні розпорядники можуть не оприлюднювати паспорти бюджетних програм, втім, якщо технічні можливості все ж є, у більшості випадків варто це зробити.