Зазначений проект Зеленодольська громада реалізувала в рамках ініціативи «Громада, дружня до бізнесу» у партнерстві з U-LEAD та БФ "Агенція місцевого економічного розвитку м. Зеленодольськ".
У серпні в громаді відбувся онлайн-форум, на якому учасники презентували свої бізнес-ініціативи та обговорили результати проєкту. За їхніми словами завдяки зустрічам та знанням, отриманим під час навчання, вони продовжують свою діяльність попри невизначеність і воєнний стан. Зокрема, директорка БФ "Агенція місцевого економічного розвитку м. Зеленодольськ" Юлія Стадник розповіла:
Зеленодольськ був промисловим містом, більшість мешканців якого працювала на одному підприємстві. Через скорочення працівників на містоутворюючому підприємстві зменшилися надходження до бюджету громади, які складалися здебільшого з ПДФО. Мета проєкту – створення сприятливих умов для активізації і сталого розвитку мікро-, малого і середнього підприємництва в місті, створення місцевої бізнес-спільноти. В результаті цей проєкт став поштовхом для створення зовсім нового формату взаємодії бізнесу і влади в нашій громаді. Нам вдалося реалізувати його під час війни завдяки надійним партнерам, підтримці учасників та відповідальності кожного.
Проєкт був розрахований на підприємців, які вже працюють, а також на тих мешканців громади, які не є офіційно підприємцями, але мають свою бізнес-ідею або хобі, яке може принести дохід.
Навчальна програма охоплювала питання бізнес-моделювання, аналіз і стратегії ринку, роботу з клієнтами та технологію продажів, розвиток бізнесу та планування фінансів. Окремий блок був присвячений налагодженню комунікацій та лідерству. Учасники-початківці отримали консультації щодо реєстрації ФОП та ведення первинної документації. Олена Тертишна, керівниця регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Дніпропетровській області пояснила:
Коли ми починали разом із громадами реалізовувати цю ініціативу, то наша мета була допомогти налагодити взаємодію між владою та бізнесом, допомогти створити сприятливий клімат для розвитку підприємництва, нові робочі місця, а також впроваджувати сталі інструменти активізації місцевих бізнес-ініціатив. Як показує результат цього проекту, громади, які навчали підприємців, не втратили жодного з них. І під час війни – усі учасники проекту стали надійною економічною складовою розвитку громад, а також каталізатором багатьох волонтерських бізнес-ініціатив.
Учасниця проєкту Ірина Карабут розповіла, що вони з чоловіком вже мали власну справу. Але підприємиця відчувала потребу в розвитку, навчанні. За її словами, якість тренінгів та отриманих знань була на дуже професійному рівні. Зокрема вона розповіла:
Під час одного з тренінгів нам пояснили, як визначити економічний результат проєкту. Завдяки цьому я змогла прорахувати рентабельність виробництва пастили, скільки треба її виготовляти та продавати, щоб не мати збитків. І вже придбала обладнання для виготовлення пастили. Тепер знову-таки завдяки цьому навчанню ми готуємося подавати проєкт на грант. Дуже хочемо розвивати зелений туризм, пропонувати людям апітерапію та інші послуги. Я б навіть і не подумала про гранти та розширення, якби не була на тому навчанні. Працювали б як усі. Винесли на базар – хочете купуєте, хочете ні. Нам під час навчання дали основу. Як-то кажуть вудку дали, а далі сам лови рибу. На безкоштовних курсах такого зазвичай не розказують.