Лідери громад Кіровоградщини і Дніпропетровщини взяли участь у воркшопі "Управління кризовими ситуаціями у громадах", який відбувся на базі Регіонального офісу з Європою в Кіровоградській області.
Як зазначив керівник Регіонального офісу з Європою в Кіровоградській області Олег Яременко, ідея щодо проведення такого навчання виникла на основі запитів від представників громад, адже їм доводиться часто стикатися з кризовими ситуаціями різного характеру. І від рішень, які приймають ОМС, залежать життя і здоров'я людей. Саме тому важливо вміти правильно реагувати, приймати рішення та пояснювати свої вчинки.
Модерувала захід керівниця Регіонального офісу "U-LEAD з Європою" у Дніпропетровській області Олена Тертишна.
Воркшоп проводила команда експертів:
- Максим Ткач, керівник Регіонального офісу "U-LEAD з Європою" у Донецькій області.
- Анатолій Пархом'юк, керівник Регіонального офісу "U-LEAD з Європою" у Волинській області;
- Марина Лобова, керівниця Регіонального офісу "U-LEAD з Європою" у Сумській області.
Учасники дізналися, що таке кризова ситуація та які етапи її подолання, а також як налагоджувати комунікації у кризовій ситуації.
За словами Максима Ткача, керівники громад часто повторюють однакову фразу: "Наша робота – це постійне вирішення кризових ситуацій".
Насправді завдання органів місцевого самоврядування – це побудувати в громаді стійку систему управління, здатну протистояти кризовим ситуаціям та протидіяти їх наслідкам. І для цього потрібні такі складові: команда, ресурси та якісні комунікації, як зовнішні, так і внутрішні,
- зазначив експерт.
Також він нагадав, що кризові ситуації - це не завжди погано, адже саме в екстремальних умовах виникають нестандартні розв'язання проблем. Тому криза – це ще і можливість.
Анатолій Пархом'юк пояснив, що будь-яку кризову ситуацію можна розкласти на такі етапи:
- Запобігання – процес пом'якшення кризи: кроки спрямовані на зменшення ймовірності або ефектів кризової ситуації;
- Підготовка: кроки перед настанням кризової ситуації для забезпечення ефективного реагування та відновлення;
- Реагування: кроки контролю та мінімізації впливу кризової ситуації;
- Відновлення: кроки щодо зменшення часу подолання наслідків кризової ситуації.
На його думку, під час протистояння кризі важливо не забувати про стейкхолдерів, особливо про громадські організації, залучаючи їх на кожному з етапів підготовки та реагування.
Важливим елементом у підготовці до виникнення надзвичайних ситуацій є тренування,
- підкреслив експерт. І додав, що головними стейкхолдерами влади у кризі є люди та їх довіра.
Як говорити з людьми під час виникнення кризових ситуацій, розповіла Марина Лобова. В першу чергу, говорити треба, щоб запобігти виникненню чуток та паніки, а по-друге, людям треба пояснювати, що робить влада для розв'язання проблеми.
Ні для кого не секрет, що для жителів громади у виникненні будь-якої кризової або надзвичайної ситуації винні органи місцевого самоврядування і голова громади в першу чергу. Люди, потрапляючи в небезпечну ситуацію, хочуть знати відповідь на питання: Чи в безпеці я і мої близькі? Що треба зробити, щоб я і моя родина були у безпеці? Що робить влада для того, щоб я і моя родина були у безпеці? Правильна і вчасна комунікація під час кризи є дуже важливою,
- наголосила експертка.
Під час практичної частини учасники працювали в командах над розв'язанням тематичних кейсів. А по завершенню провели презентацію та обговорення рішень.
Під час воркшопу отримав корисні та дієві рекомендації. Зрозумів, як можна вибудовувати комунікації в тій чи іншій ситуації,
- зазначив Євген Кулик, заступник міського голови Бобринецької громади.
Основний висновок: головне – комунікація з жителями. Влада і громада мають разом протистояти кризі. І дуже дякую за алгоритм дій у кризовій ситуації,
- розповіла Алла Жовтило, заступниця міського голови Маловисківської громади.